Wednesday, April 15, 2020

Nädal 11 - Arendus- ja ärimudelid

    IT maailmaga mitte kokku puutunud inimesena on keeruline analüüsida üht arendus- ja üht ärimudelit mõne konkreetse näite puhul. Kuna ei ole siiani ühegi projektiga otseselt kokku puutunud, siis võin ainult oletada, millist mudelit mingi projekti puhul kasutatakse.
    Võtaksin näiteks mõne videomängu loomise. Siiani loetu põhjal eeldan, et iga projekt algab analüüsiga. Suurtemate firmade puhul võib tellijaks olla mõni suurem ettevõte, kui aga võtta näiteks mõni väiksem indie arendaja, siis ilmselt tellijat ei ole ning toode valmib omas tempos. Suurema projekti puhul on kindlasti kindlaks määratud tähtajad ning tellija ootused lõpptootele. Sellest tulenevalt olekski kõigepealt vaja paika panna mingid tähtajad ning pidepunktid. Olen üpris veendunud, et videomängu loomiseks ei sobi rangem kosemudel arendusmudelina. Ilmselt projekti käigus luuakse pidevalt uut funktsionaalsust mida lõpptootele lisada. Samuti peaks iga aja tagant olema valmis nii öelda prototüüp mida testida ning mille põhjal muudatusi sisse viia. Arvan, et videomängude loomiseks sobiks mõni agiilne meetod, kus projekt on jagatud tükkideks ning iga teatud aja tagant on valmis mingi prototüüp ning saab alustada uut tsüklit. Samuti ei oleks vajalik iga uue tsükli algul analüüsida tellija ootusi või sihtgruppi jne, kuna need peaks olema projekti alguses üpris konkreetselt määratud.
    Äriliselt kasutatakse videomängude loomiseks arvatavasti traditsioonilist omandvara. Kui mäng on valmis, müüakse seda koopiahaaval kas füüsilisel või digitaalsel kujul ning läbimüügist sõltub looja tulu. Samuti võidakse kasutada mobiilimängude seas populaarset freemium mudelit. Enamik mobiilimänge on üles ehitatud põhimõttele, et kasutaja võib selle tasuta alla laadida ning mängida. Kuid mängu lihtsustamiseks on mängusisesed ostud, mis annavad boonuseid ning võimaluse kiiremaks edasijõudmiseks. Samuti kasutatakse seda tasuliste arvutimängude puhul, kuid siis on tavaliselt ostetavaks kaubaks disainidetailid mis ei anna eelist teiste mängijate ees, kes juba videomängu ostnuna ei soovi rohkem raha välja käia.
   Sellisena eeldan, et käib ühe videomängu projekti arendus. Kuna pole sellise, ega ühegi teise IT alase projektiga seotud olnud, on see ainult oletus ning loodan tulevikus rohekm ennast selle alaga kurssi viia.

No comments:

Post a Comment