Thursday, April 23, 2020

Nädal 12 - Kasutajamugavus

    Selle nädala teemaga seoses kirjeldan ühte negatiivset ning ühte positiivset näidet kasutatavuse või kasutajamugavuse kohta veebis. Esiteks kirjeldaksin telefonirakendust, mis uuendusega nii-öelda ära lõhuti ja kasutajamugavust halvendati ning teisena ühe disainielemendi, millega on veebilehtede kompaktsust oluliselt parandatud.
    Näide, mis esimesena pähe tuleb, kui rääkida halvast kasutajakogemusest minu seisukohast, oleks Swedbanki telefonirakendus. Algselt oli see see väga mugav kasutada. Väljanägemine ei olnud just kõige parem, kuid samas ka mitte midagi väga silma riivavat. Peale viimast uuendust, mil rakendus täielikult ümber disainiti, muutus minu jaoks selle kasutamine ebameeldivaks kogemuseks. Üks probleemidest on see, et võrreldes varasemaga on teatud tegevused liiga ära peidetud. Näiteks pangakaardi valimine, millelt ülekanne teha, või määratud maksete otsing. Veel suurem probleem minu jaoks on aga see, et suur osa tegevusi on suunatud veebilehitsejasse. Pangaülekandeid saab veel rakenduse enda sees teha, kuid enamus teiste tegevuste jaoks suunab rakendus veebilehitsejasse, et siis seal oma tegevused ära teha või lõpetada. See aga tähendab pikka laadimisaega, uuesti sisselogimist ning vahel isegi uuesti õige koha otsimist. Kõige selle tõttu kaob mobiilirakenduse mõte ära ning mugavama on kasutada panka kas arvutis või telefoni veebilehitsejas.
    Üht kindlat positiivset näidet on raskem leida, sest kui veebilehte või -rakendust on mugav kasutada, siis ei mõtle väga sellele, et kui hea ja mugav seda kasutada on, vaid pigem jäävad meelde asjad mis häirivad. Ilmselt on igal veebisaidil mõni väiksem või suurem puudus, mis ühte inimest väga häirivad ning mida teine ei pane tähelegi.
    Positiivse näitena tooksin tooksin niinimetatud hamburgermenüü, mis on nüüdseks juba pea igal veebisaidil. Alguses oli raske sellega harjuda, et enam ei ole kõik menüüd veebilehe päises ning tuli hakata otsima mingisugust ikooni, kuhu alla need peidetud olid. Peale mõningast harjumist jõudsin siiski järeldusele, et antud element teeb veebilehed palju kompaktsemaks ja mugavamaks. Enam ei olnud pool ekraani täis menüüsid, vaid olid ühte kohta paigutatud ning lehekülje sisu oli rohkem esiplaanil. Siit võib järeldada, et uuendused, mis alguses tunduvad harjumatud, võivad saada mingi aeg saada normaalsuseks ning tõsta oluliselt kasutajamugavust.

No comments:

Post a Comment